Want your
own Fotopage?






 


By: Naz Rinn Chan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 25-May-2009 13:04 Email | Share | Bookmark
TAG AND AWARD FROM A SPICEY & SPLENDOUROUS MAMA..

Pandai ye Mama ni. Nak suruh kita jawab tag dia bagi award siap-siap....kira tak boleh lari dah lah ni ye !!! Sat gi kena pulangkan balik pulak award tuuu.... . Sorry ye ma..lambat buat kerja rumah..sebab kerja rumah yang sedia ada pun tak beres-beres..!!!




NYATAKAN 5 FAKTA MENARIK TENTANG PEMBERI AWARD INI IAITU MAMAFAMI..

1. Selalu kata dirinya malas tapi sebetulnya dia adalah di antara mereka yang cukup rajin dan teliti apabila membuat sesuatu kerja. Lihat saja cara dia menjawab tag ini di blognya... siap ada gambar2 lagi !!! Blog masak2 pun ada sampai 2, regularly maintained.!!! Buku masak-masak sampai melimpah-limpah rak buku..( Betoi ke maa...???...main tembak aje ni...)

2. Kebanyakan surirumah malas gosok baju..kalau gosok pun sebab dah terpaksa. Kalau tak pun..tak gosok baju sebab ada maid tolong gosokkan...Tapi bab gosok menggosok baju ni dah jadi "HOBI" Mama...

3. Mama memiliki sepasang cahayamata yang dah besar panjang. Maaaaaanyak sayang dan cinta oooo....hidup tak keruan tanpa diorang !!!

4. Mama rajiiiiiiiiiiiiiin layan AF.

5. Yang menariknya Mama dan Rinn belum pernah bersua dan bertentang mata. Tak percaya ??? iyeee....... dengar suara pun tak pernah !!! Main sms dan chatting di alam maya jer...


SETIAP BLOGGER MESTILAH MENYATAKAN 10 FAKTA ATAU HOBI DIRI SENDIRI SEBELUM MEMILIH PENERIMA AWARD SETERUSNYA :

10 fakta mengenai diri Rinn :

1. Seorang yang simple. Apa-apa pun suka yang simple..

2. Dulu-dulu memang seorang yang lasak dan aktif sukan. Sekarang ni pun masih berlagak nak pertahankan semua tu tapi dah tua la beb... melasak sikit mulalah sakit situ sakit sini..keh keh keh...

3. Selalu tidur dengan TV on sampai subuh. Ada timer kat remote puuuunnnn...selalunya tak set !!

4. Tidak pernah memiliki kad kredit...dan takkan pernah mahu memilikinya.

5. Ada koleksi apron tapi bila memasak di dapur, Rinn tak pernah pakai apron.. apa dah !!!

6. Sejak kawin tak pernah beli minyak wangi dan lipstik. Dear hubby yang suka beli kat kita.

7. Makanan kegemaran dari dulu sampai sekarang ialah satay dan yong tau fu. Yang lelain tu ikut selera.

8. Telah melahirkan 2 orang anak lelaki dan 4 orang anak perempuan tetapi telah kehilangan seorang daripada anak lelakinya. Kini tinggal 5 orang anak jer yang berada di sisi.

9. Kurang gemar membaca buku. Apa lagi kalau buku/novel yg tebal-tebal tuuu. Teruk kannn.....

10. Suka jeans.

ANDA PERLU MEMILIH 10 PEMILIH AWARD YANG SETERUSNYA DAN CERITAKAN SERBA SEDIKIT TENTANG MEREKA. JANGAN LUPA BAGI HOMEWORKNYA SEKALI YA..

1. Ouled Kenitra : Tuan Mizhar ni bukan sahaja orang kuat di LAUT tapi kuat juga mindanya bila sudah mula menari-narikan tinta, pandangan tajamnya jugak menghasilkan foto-foto yang mengagumkan.

2. Jeff : En Jeff yang suka bersantai bersama keluarga tercinta. Sentiasa ada sahaja cerita yang nak diselitkan. Kalau balik dari berjalan-jalan...fuhhhh !!! jenuh nak mengikuti siri demi siri catatan perjalanannya. Rasa macam kita pun ikut sama jalan-jalan dengan dia dan keluarganya !! Minat sejarah kawan kita nii.

3. Daalia : Puan Daalia kita yang tak toleh-toleh belakang lagi sejak dia mula main tepung, butter dan gula. Macam superwoman. Bukan saja pantas dengan kerja pejabatnya..malah tempahan-tempahan keknya juga lajuuuuuuu..... kreatif lagi youuuu.

4. Jun Cupcakekasih : Yang rinn tahu Puan June ni sungguh teliti dengan setiap creationnya. Rinn suka belek hasil kerjanya yang agak berbeza dari rakan-rakan seangkatannya. Banyak cerita menarik tentang dirinya. Tak percaya?? Silalah jengah blognya. Dia kawan baik Abby Fana tauuu.... Dan Rinn suka dengar celoteh Abby Fana di Sinar FM.

5. Whiz : Kalau baca tulisan di blognya memang sungguh mengasyikkan. Setiap ayat bagaikan bait-bait puisi nan indah. Englishnya kelas youuuuu..... Cupcakesnya pun kelassssssss !!! Tapi dia kata dia "semput"...... semput-semput pun rajinnnnnn.

6. Lee Lin Kucingorengemok : Dah bertukar profesyen dari tukang masak sambilan kepada wartawan JJCM. Bercita-cita nak melaporkan semua tempat makan-makan yang menarik dan yang boleh terkenang-kenang serta yang sebaliknya. Kalau nak tahu tempat makan yg sedap, pi lah ke laman cik puan ni ya.

7. Zati DHati : Puan Zati yang tak reti duduk diam. Dia kata kalau duduk diam mesti badan sakit-sakit. Selain buat kek, dia juga menulis. Pernah membaca karyanya??? Kalau ke kedai buku cuba-cuba cari novel yang di tulis oleh Amaruszati Nor Rahim. Kita pun belum pernah baca lagi !!

8. Zai Kulim : Zai yang baru menimang cahaya mata sulungnnya. Rajin singgah di FP dan blog rakan-rakan maya. Kalau betul=betul pun dia memang suka ronda-ronda dan bersantai bersama Mr T dan rakan-rakannya.

9. Mummy Jam : Mummy Jam Singapore yang suka merakamkan gambar-gambar alam semulajadi dengan segala isi alamnya.... Sesekali bawak keluar resipi, mengancam jugak !

10. MaDiHa : Madiha baru lepas pantang dah ligat kembali ke dapur. Dari dulu memang sungguh rajin menempek resipi lauk-pauk seharian. Sesekali disulami dengan resipi-resipi baru yang menarik.

Rinn rasa ini hanyalah untuk suka-suka sahaja. Sekiranya anda ringan minda dan ringan jari jemari silalah buat homework dari cikgu yang tak bertauliah ini... :-8 :-8


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net